28 december 2017

Det tråkiga lifvet

Hej på er! För ovanlighetens skull hälsar jag inte från soffan som jag brukar, utan från sovrummet. Sambon har nämligen somnat på soffan, och jag fick så sjukt i ryggen att det kändes vettigare att lägga sig på sängen än att försöka sitta uppsticklad där bredvid honom. Magen börjar nämligen vara i vägen och allt är obekvämt nuförtiden... Kan väl inte säga att babyn är särskilt förtjust i denna bloggposition heller (datorn på magen), såsom hon bökar på där inne mellan varven! Menmen.. Nöden har ingen lag.

Idag har jag jobbat mellan 6:45 och strax efter två, och sen dess har jag nog inte gjort särskilt mycket vettigt.. Har faktiskt tidsinställt mina årsresumé-inlägg till de följande två dagarna, så där kan ni ju ge mig pluspoäng! Trodde nästan att det inte skulle bli någon sammanfattning i år, så sent som jag lämnat det. Men ibland kan man förvåna sig själv! Vi åt potatisnoisetter, rökt lax och pepparsås till middag, och sen beslutade vi oss för att göra exakt ingenting resten av kvällen. Borde ta en dusch, det är väl ungefär mina måsten före läggdags. Kanske läsa några kapitel i boken jag håller på med..

Imorgon är det redan fredag! Blev nog lite konstigt med en så kort arbetsvecka.. Men rätt skönt faktiskt, även om vi nästan haft det för lugnt (läs: tråkigt) på jobbet med bara några pinnar på plats. Nåja, nästa vecka är det åtminstone liiite mer livat. Och nu har jag endast fem arbetsdagar kvar! Helt otroligt. Här där jag ligger i min tråkighet funderar jag förstås på hur det ska bli sen när jag bara ska vara hemma om dagarna. Vad ska jag egentligen fördriva tiden med!? Kommer jag att kunna sova på morgonen, eller stiger jag upp när sambon far till jobbet? Hur ska jag i så fall få dagen att gå? Hur kommer det bli med mina promenader, som jag får återuppta efter vecka 35 enligt rådgivningstanten? Och huuuur länge kan det egentligen ta tills babyn kommer ut!?

Ja ni hör ju. Inte mycket vettigt att komma med denna afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar