9 december 2017

Resting

Denna gråa, trista lördag i december ligger jag hemma på soffan all by myself. Sambon fick lejdon och åkte iväg till Kimo för att göra sig av med lite energi. Själv får jag snällt ligga här och vila och samla krafter för att orka med både kvällens och morgondagens program. Vi ska nämligen hoppa i en taxi och ta oss till Vasa i kväll för mat på Wasaca och ett besök till Cinemabowling tillsammans med "Kimogänget". I morgon är det sen traditionell julshopping i Tuuri som gäller med min familj. Och det vill jag inte missa för något i världen! Har man inte haft julkänslor tidigare, så kommer de garanterat efter ett Tuuri-besök.

Tyvärr har denna graviditet börjat göra sig påmind mer och mer varje dag, och just nu är det ryggen som börjar ta stryk. De två senaste dagarna har vi bakat pepparkakor tillsammans med barnen på dagis, och det har känts i ryggen sen när jag kommit hem, efter alla extra böjar. Igår kväll hade vi också svärisarna samt Bastis bror över på middag, och allt ställande inför det samt långa stunder av sittande var ingen stor hit för min rygg, så att säga. Sov väldigt dåligt inatt, och känner mig verkligen inte på topp idag. Har bara försökt ta det lugnt med att ligga och läsa samt scrolla genom sociala medier mellan tvättupphängning, frukost och lördagsgodis. Hoppas att det funkar!

Gårdagens middagsdukning. Maten ska ni få i receptformat sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar