4 januari 2018

Nyåret

Bättre sent än aldrig tänkte jag visa er några bilder och skriva en rad eller två om vår nyårsafton. Hade omsorgsfullt packat ner systemkameran för att få knäppt några snygga bilder, men den blev nog kvar i väskan hela kvällen.. Nå, vilken tur att jag ändå har en helt bra telefonkamera, och fick med mig några bilder från kvällen! Vi spenderade alltså nyårsafton hemma hos Madde, Rico och Saga i Pensala. Åt supergod mat, lekte med Saga, pratade bort timmarna, spelade sällskapsspel, sköt några raketer och skålade givetvis in tolvslaget och det nya året. En riktigt perfekt afton, om ni frågar mig! Även om det nog tog hårt på krafterna att gå och lägga sig först vid halv fyra på morgonen.. Haha! Hade värsta krapulan dagen efter trots att jag inte druckit en droppe alkohol under kvällen. Håhå, jobbigt att bli gammal.

 Smarrigt värre med pepprig nötstek, krysspotatis, kantarellsås och sallad. Tio poäng!
 Till efterrätt hade jag gjort en vitchokladmousse. Tyvärr fanns det inte passionsfrukt som det skulle vara enligt receptet, så det blev lite mindre fancy med mango-passionspuré. Men smaken var det verkligen inget fel på!
 Sequence, ett av mina favoritspel!
 Vi spelade också Rita & Gissa.
 Helt logiskt att den stora flaskan var åt mig och den lilla åt de övriga tre...
 Skååål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar