1 maj 2018

Hänt i veckan

Här blev det tyst några dagar, har helt enkelt inte haft tid eller ork med bloggen. Känner kanske inte att jag är så sugen på att skriva långa haranger om vad vi gjort den senaste veckan i efterhand heller.. Så ni får helt enkelt ta del av vår vardag i bilder i stället!

På onsdag kväll bjöd Madde in till Me & I-klädparty.
 Eleonore, som fick följa med, skötte sig exemplariskt. Hon gymmade och satt sen snällt med oss när vi drack kaffe med dopp!
På torsdag var jag och Eleonore med svärmor till Vasa en sväng. Hittade så himla fin färg på tulpaner på Prisma, att de bara måste följa med mig hem!
Gjorde för första gången i livet egen mjöd. Och det blev riktigt gott också!
Fredagsmiddag: Wienerschnitzel och batatfranskisar. 
På fredagskvällen när dottern somnat hade sambon och jag "ost- och vinkväll". Det hade jag minsann saknat under graviditeten!
 På lördag skickade jag iväg Sebastian med packningen i bilen och vandrade sen själv iväg med vagnen till Kimo. Det var faktiskt inte så tungt som jag hade tänkt mig! Svärmor kom och mötte oss efter lite över halva vägen, så då blev det trevligare med lite sällskap på den långa, tråkiga raksträckan.
 Vi blev sugna på munkar, så då gjorde vi såna. Mums!
 På kvällen hade vi fixat ihop till tortillas. Alltid lika smarrigt! Men jag blev så mätt att jag mådde riktigt illa resten av kvällen...
 Jag och min gölliga dotter <3
 När man vaknar klockan sex på morgonen (med sprängfyllda bröst) och inser att dottern sovit i ett streck sen klockan nio på kvällen. Fick dock vänta ännu två timmar(!) innan hon behagade att vakna för dagen...
Två nätter med 10,5 timmar oavbruten sömn resulterade tyvärr i väldigt gnälliga dagar. Men vad gör väl det när man är så här söt!

Nu har sambon och jag nyss badat "söndagsbastu", fast det ju egentligen är tisdag. Förvirrande.. Längesen vi badat bastu, men gissar vi kan börja återuppta veckotraditionen nu när dottern äntligen börjar ha lite lättare kvällsrutiner. Oftast somnar hon vid nio-halv tio, så då hinner man ju själv pusta ut en stund eller göra något av intresse innan läggdags. Skönt! Idag sitter jag t.ex. med ansiktsmask och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar. Sen blir det nog läggdags för den här mamman, imorgon har jag nämligen tid för efterkontroll till HVC 10:15. Fåå sii tå om jag blir godkänd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar