12 maj 2018

När sommarvärmen kom till vårt land

Tips tips: Ben & Jerry's Empower Mint för 2€ på Minimani. Gott!

Här sitter jag ute på balkongen och njuter av dagen med en skål glass och lite bloggtid. Eleonore sover för en gångs skull skönt i vagnen, det har varit lite si och så med den saken de senaste dagarna, då det varit så varmt. Hur i hela friden ska man egentligen klä småttingarna i denna värme!? Hon verkar åtminstone ha ärvt mitt termostat, för det behövs verkligen inte många klädesplagg på henne just nu förrän hon är väldigt varm och blir arg.. Själv har jag plockat fram shortsen och sommarskorna, och drack upp en hel liter vatten under dagens vagnpromenad. Man ska ju absolut inte klaga nu när vi äntligen fått lite värme hit till vårt land, men... Jag älskar solen men tål inte värmen! Blir så himla fort svettig, och med mitt mörka hår hamnar jag hela tiden att ha keps på mig för att inte få solsting på tio minuter i solen. Alltså nej, 25 grader är nog max vad min finländska kropp tål.

Ifall ni undrar vad vi haft för oss den senaste veckan så kan jag kort berätta det för er. Har nämligen haft en rätt fullbokad vecka, och än är det inte slut på program.. I måndags hade Eleonore tid till rådgivningen för 2 månaders-kontroll. 5,8 kg och 60 cm mätte vår lilla guldklimp nu! På tisdag var vi ute på promenad tillsammans med Louise, på onsdag med Johanna och lilla Lovisa. Onsdagskvällen var date-night för mig och sambon, då svärmor gett oss biobiljetter i present så hon skulle få sköta, haha. Torsdag-fredag var Sebastian hemma från jobbet, då det var Kristi himmelsfärd och en "klämdag". På torsdag var vi till Kimo en sväng, sambon donade och jag och lillan for ut på en vagnpromenad i värmen. På kvällen fick vi besök av Robert & Malin och ställde till med våffelkalas. Igår, fredag, joinade min kusin Heidi oss på lite shopping till Vasa. Kanske inte helt rätt dag att gå i butiker, med tanke på temperaturen (25 grader!), men det gick. Lillfröken skötte sig väldigt bra också! Även om det nog blev lite upp och ner med hennes sovtider... På kvällen for vi sen till Pensala och grillade tillsammans med familjen Karf-Redlig. 

 När man inser att några klädesplagg i storlek 62 redan är på gränsen till för små, innan vi ens hunnit börja använda dom...
 Bio-popcorn, finns det nåt smarrigare?
 En nybadad fröken...
 ... med snyggaste frillan i byn!
 Grannt i Kimo!
 Mumsigt värre med våfflor på balkongen.
 En som i dagarna lärt sig att svänga sig på sidan! Inte länge nu så rullar hon över på mage, gissar jag.
 En bilselfie.
 Skönt att inte behöva ha några ytterkläder på i bilstolen, tycker Eleonore.
 Årets första grill-mat för min del. Sååå gott!
Balkonghäng med min pingla.

Å he va he! Ni kanske förstår att vi tar det lite lugnare idag.. Har inte gjort så mycket vettigt, Sebastian for som vanligt till Kimo och jag och Elle pustar ut en stund. I kväll får vi också gäster, nämligen sambons småkusin Jennifer och hennes Andreas. I morgon är det morsdag (min första!), och då ska vi till Tesses Café på morsdagslunch tillsammans med min familj. Bråda tider, bråda tider. But I like it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar