8 augusti 2015

Something about 6.8

I torsdags medan vi höll på att städa hushållet fick jag plötsligt fnatt och kände ett enormt sug att återvända till gymmet. And I did. Det var först när jag var på mitt välbekanta ställe vid Gnistan - i benpressen - som jag tänkte på vilken dag det var. 6:e augusti. Av någon underlig anledning verkar det vara en dag när gymmet drar mig till sig. Låt mig förklara.

När jag inledde mitt "träningsliv" på hösten 2013 var det just 6.8 jag och Sabina för första gången gjorde sällskap till gymmet. Därifrån bar det sen av och jag blev riktigt gymbiten. Under ett års tid tränade jag aktivt, 2-4 dagar i veckan, och fick fina resultat. Det råkade sig sen vara 6.8.2014 som Sabina kom med mig till gymmet sista gången innan hon lade sitt PT:ande på is. Efter det blev jag, som ni säkert hört till led och lusta, sjuk, och 2014-2015 har verkligen inte varit nåt att hurra över i träningsväg. Var det inte förkylning så var det bihåleinflammation eller diskbråck. Men nu! Nu återupptog jag tränandet igen. Och vad passar väl bättre än att dagen för det var just 6.8?

Oktober 2013 (min allra första gymselfie!)
Augusti 2014
 Augusti 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar