23 maj 2017

Helgens bildskörd

På fredag kom Louise bilande till Kimo när jag slutade jobbet, så vi skulle kunna inleda vårt stora "vandringsäventyr". En tur runt Hoppamäki-tornet blev det, i perfekt väder!
Fin utsikt!
En som nästan inte vågade sig upp i tornet. Men tillslut gick det!
På kvällen tog sambon och jag halva matkassen med oss och for till Monäs för att ha tortillakväll med Kati och John.
Lördagen började på bästa vis med brunch vid Mommos café i min forna hemstad, tillsammans med Madde och Saga.
Sötis-Saga!
Mitt fina sällskap.
Efter brunchen åkte vi till Pensala för att spana in hur renoveringen framskrider hemma hos Madde och Rico. Snart inflyttningsdags för dem, så spännande!
På kvällen båtade Sebastian och jag över till svärföräldrarnas villa för första gången i år. Inte riktigt lika varmt som den här tiden förra året.. Men fint väder var det ju i alla fall!
Blev bjudna på crepes, kortspel och sällskap. Och allt var frid och fröjd tills inte båtmotorn samarbetade när vi skulle hem... Fjärde gången gillt kom vi oss hem! Och då hade Basti rott halva vägen innan den gick igång.. Lagom kul!
På söndag köpte vi årets första lösglass från Kaffestugan. Jag tog smakerna Blåbärsmuffins och Gräddkola. Smarrigt! 
Sen for vi på bilorientering.. Och det är nog en historia jag ogärna upprepar!
Gick på en sex kilometers skogspromenad i Kimo när vi återhämtat oss från bilorienteringsfiaskot. Men ändå blev vi inte på bättre humör...

2 kommentarer: