7 maj 2017

Yet another weekend

Känns som om det nyss var helg och första maj, och nu har det gått två lediga dagar igen. Med den här farten är vi ju vid midsommar på nolltid! Den här helgen känns det som om vi inte gjort nåt vettigt alls, men egentligen har vi väl hunnit med en hel del ändå. I fredags njöt vi nästan hela kvällen på balkongen med ostbricka och kortspel. I lördags var jag på NNSB-funktionärsskolning i Bennäs mellan halv tio och fem ungefär. Hoppade i promenadkläderna och vandrade iväg till Kimo sen, därifrån jag liftade hem med Basti och Nicki. Sambon och jag åkte iväg till Socklot för att hälsa på Kristian i hans nya fina lägenhet. Det blev nog sent inpå natten innan vi var hemma.

Idag har vi både hunnit med en sväng till svärisarnas för att fira svärmor, kaffe hos mina föräldrar, och sen ännu lite kaffe och flyttlådor hos våra blivande grannar Rita och Henrik, dit vi skjutsade svärföräldrarna tidigare under eftermiddagen. Nu blir det sen middag och så bastu och i säng. Och så var ännu en helg i livet förbi...

 Har hämtat hem mina pelargoner från vinterförvaringen vid mommos. Nu gäller det bara att plantera om, göda och hoppas på det bästa då...
 Årets hittills varmaste dag, fredag, och jag hoppade på cykeln till jobbet. Otroligt skönt! Nu ska jag försöka cykla till jobbet och hem minst en dag i veckan fram till semestern. Så får vi se vad vädret tycker om det då...
 Vår nya lekstuga monterades på dagis i fredags. Så fin!
 Härligt på balkongen på fredag kväll, över 20 grader ännu klockan åtta på kvällen.
 Ostbricka och vin, perfekt inledning på helgen!
Pasteller <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar